פגישה ראשונה חינם
השאירו פרטים

ונשיב לכם על כל שאלה

או חייגו: 08-9714114
050-3896927

10 דברים שרואה חשבון טוב עושה לעסק שלך

 

 

"מס הכנסה הוא גוף ידידותי אם יודעים איך להתנהל מולו",   

במשפט זה אני מפריחה להרבה מאוד נישומים/ אנשים דעה קדומה על מס הכנסה.

אומנם חוקי המס מסובכים, והפקודה לא ידידותית , אך המשרדים והפקידים במס הכנסה רוצים לעזזור לנישומים כדי שישלמו מס אמת.

 

כשאין לכם את האינפורמציה הנכונה אתם משלמים יותר מס.

 

 

איך להימנע מהפתעות ממס הכנסה ?          

 

  • כאשר אתם חותמים על הדוחות השנתיים תשאלו אם יש תשלומי הפרשי מיסים.
  • אל תתעלמו מהודעות חיובי מס.
  • אל תתעלמו מהזמנות למשרדי מס הכנסה, כל נישום בתחילת דרכו מוזמן למשרדי מס הכנסה לצורך ביקורת.
  • עיקולים מגיעים לחשבונותיכם או ללקוחותיכם מבלי שאתם מודעים לכך.
  • פחד מטעויות.

 

 

כל מה שאתם רוצים זה שקט נפשי, אך אין לכם מושג איך עושים את נכון, אם כן מה עושים?

 

 

5 צעדים שאם תיישמו אותם מובטח לכם שקט נפשי:

 

  1. תכנון מס תקופתי- כל עסק חייב  לפחות אחת לחצי שנה הערכת מצב , תבדקו את נתוני העסק וכן תבדקו האם שילמתם מס מספיק מול כל הגופים (מע"מ, מס הכנסה וביטוח לאומי).  תכנוני מס תקופתיים ימנעו הפתעות בסוף שנה,  אני במשרדי שולחת ללקוחותיי כל חודש דוח רווח והפסד כדי שכל חודש יידעו מה קורה בעסק . כל חודש אני בודקת במצטבר האם התשלומים ששולמו לכל שלטונות המס מכסים את החבות שלהם במס.    לאחר ביצוע התיכנון ניתן לקבוע אם להגדיל או להקטין את המקדמות למס הכנסה , וזאת כדי שלא תהיה הפתעה בסוף שנה.    אני מספרת לך סיפור על לקוח שהגיע למשרדי בחודש אוגוסט עם חוב שומה בגין שנה קודמת של 85 אלפי ₪, הוא הגיע אליי כדי לראות אם אני יכולה להקטין לו את החוב שומה, הוא טופל על ידי יועץ מס ששילם לו מקדמות נמוכות במשך השנה ולא שם לב שהעסק גדל פי חמש והיה צריך להגדיל את המקדמות בהתאם לרווחי העסק, כמובן שלא יכולתי להקטין לו את חוב השומה , כי חוב שומה הוא חוב מס אמתי זה לא קנס לא ניתן להוריד חוב מס, בדוח השנתי הלקוח מצהיר על שזו הכנסתו ועל זה הוא משלם מס,  אך מאז שעבר למשרדנו השגחנו עליו והוא שילם את המקדמות השנתיות בהתאם להכנסותיו כך שבסוף שנה לאחר מכן קיבל החזרי מס ולא חוב מס.
  2. ניהול ספרים נכון- ניהול ספרים זה אחד הדברים החשובים ביותר בניהול עסק, החוק קובע שכל עסק חייב לנהל ספרי חשבונות והוא קובע איזה ספרים צריך לנהל, יש קריטריונים לכל תחום עיסוק היקפי הכנסות וכו',  אם לא מנהלים ספרים נכון עלולים להגיע לפסילת ספרים אשר עולה כסף רב לעסק, כאשר יש פסילת ספרים מס הכנסה מוציא שומה לפי מיטב השפיטה, ולכן חייבים לנהל ספרים נכון בהתאם לחוק.
  3. התייעצויות תקופתיות עם רואי חשבון – בשיחות הללו אתם יכולים להפיק רווח לעסק שלכם, בשיחות הללו כשרואי החשבון יודע לשאול את השאלות הנכונות הלקוח יכול להפיק ערך גדול, רואי חשבון יודע לעקל את הדברים ולפתור סוגיות לטובתכם ועסקיכם.
  4. הערכות לסוף שנת המס – יש להיערך לסוף שנה כדי שנחסוך במס ונפריש לקופות גמל קופות פנסיה וקרנות ההשתלמות בהתאם להכנסתינו, קרא מאמר הפקדות לקופות גמל, ראיתי ושמעתי הרבה מקרים שהקופות השונות אומרות לנישומים שהם יקבלו 50% מס החזר מההפקדות שלהם, וזה לא תמיד נכון כי הם לא יודעים כמה מס הנישום חייב, מהם שיעורי המס שהעוסק חייב בהם, כי הקופות לא בודקות כל אחד לגופו הם נותנות מידע כללי, ומידע זה לא תמיד מדויק ונכון לעוסק הספציפי.     ממליצה לקרוא את המדריך שכתבתי על הפקדות בקופות גמל ופנסיה.
  5. דוחות שנתיים למס הכנסה - המלצתי אל תכינו דוחות שנתיים  המוגשים למס הכנסה לבד, לרואה חשבון ולבעל מקצוע יש ראייה לחסכון במס, טעות בהגשת הדוחות עלולה לעלות בהרבה כסף,  רואה חשבון זה לא הוצאה זו הכנסה.   תוודאו שקיבלתם את כל הזיכויים ממס , שכל ההפרשות ממס נכנסו לדוח כולל דוח הכנסות מניירות ערך,  אין קיצורי דרך צריכים להפוך כל אבן כדי שתנצלו את כל הזכויות  שלכם ותשלמו כמה שפחות מס.   כל טעות ניתנת לתיקון כל עוד לא החל תהליך הבדיקה / ביקורת על ידי מס הכנסה.    רואה חשבון יכול לדעת מתי ניתן לתקן ומתי לא , החיסכון במס מצטבר מהרבה צעדים קטנים,  אין קיצורי דרך ויש להפוך כל אבן על מנת להגיע למצב בו יימוצו כל זכויותיכם כך שתשלמו את המינימום האפשרי למס הכנסה או לקבל החזרים ממס אם שילמתם יותר מס.

 

גם בניין שעלותו אלפי שקלים מורכב מיסודות והרבה ברזל ובלוקים , כך גם במקרה של חיסכון  ממס , חיסכון קטן שמצטרף לחיסכון קטן יוצרים חיסכון גדול, והדרך היחידה להגיע לכך הינה יישום חמשת הצעדים שמנינו לעיל.

 

 

מה עליכם לדרוש מרואה החשבון:

 

  1. תכנון מס פעמיים בשנה – לפחות.
  2. ידע בחוקי המס, זמינות מידית.
  3. הדרכה ראשונית לעסק חדש.
  4. התאמת ניהול הספרים שלכם להוראות החוק .
  5. משלוח עדכונים שוטפים.
  6. בדיקת הדוחות באופן שוטף.
  7. כיצד מס הכנסה רואה את העסק שלך- מס הכנסה מפרסם מדדים פיננסים ויחסים פיננסים לכל סוגי העסקים, יש לבדוק מדדים אלו ולהתאימם לעסקים שלכם , (מה אחוזי הרווח שצריך להיות, מה אחוזי הרווח הגולמי התפעולי והנקי, כמה דלק על כל ק"מ במוניות וכו' תוודאו שאתם מוצגים בהתאם למדדים הללו , כי עסק שלא מושווה למדדים הללו ולפי המדדים אתם נקראים לביקורות.
  8. הכוונה בנושא הפרשות סוציאליות וניצול הטבות המס.
  9. עזרה בהערכות לסוף שנה.
  10. תזכורות להגשת דוחות שנתיים ודוחות אחרים לשלטונות המס.

 

  

החוק הוא בעד שתחסכו מס באופן לגיטימי , באופן מיטבי , כדי שתשלמו מס אמת בהתאם להכנסותיכם ותנצלו את כל ההטבות שמגיעות לכם.